top of page

Tips & Tricks

Er zijn meerdere manieren waarop mensen aan de slag gaan om orde op zaken te stellen in hun administratie en/of huis: of je nu vol adrenaline of juist met een grote tegenzin aan het opruimen van je administratie of de kledingkast slaat, de uitwerking is vaak hetzelfde: teleurstelling. Je begint overal en nergens, wijkt af van het oorspronkelijke doel en voor je het weet, ben je die uit het oog verloren klant aan het bellen of online kleding aan het kopen.


Hierbij een paar tips om bij de les te blijven:

  1. Verdeel de klus in kleine stappen. Begin met één plank of handel één stapel papieren af en ga dan door met de volgende.

  2. Stel je doelen niet te hoog, maar ook zeker niet te laag. Als je je doelen te laag stelt, schiet het niet op en zie je geen effect Stel je ze te hoog, dan doe je minder dan je je had voorgenomen en denk je alleen maar aan dat wat je níet hebt gedaan.

  3. Stel vaste opruimmomenten in en ga niet pas opruimen als alle andere klussen zijn gedaan.


Het is geen garantie dat je nu als een speer en met een goed gevoel gaat opruimen, maar het zorgt wel voor rust, structuur en het idee dat je echt iets hebt bereikt.



bottom of page